Od czego zacząć przygotowania do diety?

02 Sep 2019 no comments Med Food Categories blog

Od czego zacząć przygotowania do diety? Od porządków w kuchni!
Jakich produktów pozbyć się, zanim przejdziesz na dietę? Przeczytaj naszą listę i zastosuj. To ogromny krok na sam początek! Mając w kuchni same dobre produkty, nie będziesz mieć możliwości korzystania z tych, które nie powinny znaleźć się w Twojej diecie, bo po prostu ich nie będzie!
Oto produkty, które z czystym sumieniem możesz wyrzucić ze swojej kuchni, oddać a następnie przestać kupować!
1️⃣ Kabanosy, parówki, salami i inne wędliny o nieznanym składzie – zawierają mnóstwo fosforanów, przetworzonego tłuszczu, konserwantów i soli! Oszukują nasze kubki smakowe powodując, że chce Ci się jeść ich więcej, a dzięki nim, kanapka w magiczny sposób staje się smaczniejsza. W niektórych sklepowych wędlinach jest nawet 40% wody. Czy taka wędlina jest bardziej mięsem, wodą, mąką, czy…. Hm… no właśnie czym?
2️⃣ Pasztety, mielonki i wyroby mięsopodobne z puszek i folijek – czyli odrobina mięsa z dodatkiem tłuszczu, soli, konserwantów, mąki, bułki tartej, skór, resztek z mięsa i wzmacniaczy smaku.
3️⃣ Konserwy – zarówno te mięsne jak i rybne. To żywność martwa. Może przeżyć w puszcze nawet 2 lata, co świadczy o tym, że nie ma już żadnych wartości zdrowotnych. Wszystko co żywe, ma swoją przydatność ok. 3 dni, a im więcej wody zawiera dany produkt tym krótsza jego przydatność do spożycia.
4️⃣ Warzywa puszkowane – zazwyczaj zawierają białą sól oraz cukier. Mogą też zawierać ocet.
5️⃣ Słodkie jogurty – czyli cukier z cukrem i z dodatkiem barwników. Smaczna i szybka przekąska, ale bardziej na poprawę humoru niż na odżywienie organizmu 😊
6️⃣ Muesli, płatki śniadaniowe – jeśli domowe, będą ok. Natomiast te marketowe i najtańsze zazwyczaj zawierają tłuszcze trans oraz syrop glukozowo fruktozowy. Smaczne, ale na pewno nie służą zdrowiu i sylwetce.
7️⃣ Słodycze – nie trzeba tłumaczyć 😊 Chyba, że mamy na myśli prawdziwe kakao, świeże owoce, gorzką czekoladę, czy domowe łakocie.
8️⃣ Białe pieczywo! Często wygrywa w wielu porannych dylematach. Kiedy jesteśmy niewyspani, czy zmęczeni łatwiej sięgniemy po pieczywo białe, niż ciemne. Jeśli w chlebaku będą białe bułeczki, które do tej pory jadłeś, zapewne nawykowo sięgniesz po nie przy pierwszej okazji podczas robienia kanapek.
9️⃣ Olej słonecznikowy i rzepakowy – jest mnóstwo innych tłuszczów, które będą zdrowsze od nich. W żadnym wypadku nie należy na nich smażyć, piec, ani gotować. Przechowywane zbyt długo także tracą swoje właściwości i stają się po prostu toksyczne.
🔟 Gotowe zupy i sosy, sosy sałatkowe – kolejna martwa żywość. W skrócie: mąka, dodatki, aromaty, zagęszczacze, barwniki, glutaminian i odrobina suszonych warzyw czy owoców.
1️⃣1️⃣ Przyprawa w płynie i kostki rosołowe – niezbędnik każdego niezdrowego domu 😊 To najtańsze i najszybsze sposoby na wzbogacenie smaku każdej potrawy. Jednak… to naprawdę niezła koncentracja chemii, zlepiona w ładną kostkę dzięki utwardzanym tłuszczom.
1️⃣2️⃣ Biały cukier, fruktoza, słodziki, kolorowe napoje – są to produkty, które dostarczają substancji całkowicie zbędnych dla naszego organizmu. Glukoza jest jednym z niewielu składników, który nasz organizm potrafi sobie sam wytworzyć z innych składników dostarczanych z dietą. Niezbędne są kwasy tłuszczowe, niektóre aminokwasy, witaminy… ale absolutnie nie glukoza. Pamiętaj że fruktoza wcale nie jest lepsza od glukozy, no chyba że mowa o zjedzeniu jabłka zamiast batonika 😉